دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کوره هوای گرم

کوره هوای گرم یک دستگاه مولد گرما است که عملیات احتراق و تبادل گرما از سوخت را مستقیما به سیال گرم کننده ی فضا، که هوا می باشد، انتقال می دهد. این هوای گرم شده سپس از طریق فن دستگاه و سیستم کانال به قسمت های مختلف ساختمان توزیع می شود.

از این دستگاه به منظور گرمایش ساختمان ها با کاربری های مختلف استفاده می شود. در شکل زیر یک سیستم کوره هوای گرم همراه با کانال هوای رفت و برگشت به دستگاه نشان داده شده است.

این نوع هیتر برقی ها برای تولید گرما نیاز به کانال کشی ندارند و گرما مستقیم از روی دریچه نصب شده روی کوره هوای گرم به سمت فضا پرتاب می‌شود.

کوره هوای گرم با ظرفیت حرارتی مناسب طوری طراحی شده است که فضاهای با متراژ بالا از این سیستم بهره مند می شوند. در پشت دستگاه یک مشعل دمنده با ظرفیت حرارتی مناسب با سوخت گاز و گازوئیل، حرارت را به مبدل دستگاه از استیل یا ورق فولادی آتشخوار است،منتقل کرده و فن دمنده سانتریفیوژ زیر مبدل از دریچه پایین دستگاه هوا را مکش کرده و با عبور دادن هوا از سطح مبدل و گرم شدن آن از دریچه بالایی به سمت فضای مورد نظر هدایت می‌کند و محصولات احتراق توسط دودکش از محیط خارج میگردد.
کوره هوای گرم به علت اتلاف انرژی کم به سرعت فضا را گرم می‌کنند و سیرکوله هوا توسط فن دمای فضا را در کمترین زمان و با مصرف بهینه به میزان مد نظر می رساند.

این کوره ها دارای سوپاپ اطمینان حرارتی ترموستات فیوز و تجهیزات مناسب برقی هستند از نظر ایمنی در سطح مطلوبی می باشند از مدل های متنوع این نوع کوره می‌توان مدل ایستاده افقی و کابینتی را نام برد.
این کوره ها بیشتر مناسب فضاهایی است که سر و صدای دستگاه آزار دهنده نباشد لذا جهت رستورانها، مساجد، حسینیه ها و سایر مکان های مشابه قابل استفاده می باشند.
 

اجزای اصلی کوره هوای گرم

  1. مشعل
  2. مبدل حرارتی
  3. فن (دمنده)

همچنین این دستگاه می تواند به اجزای دیگری مثل فیلتر هوا (به منظور فیلتراسیون)، و یا سیستم سرمایش (به منظور تامین سرمایش فضاها در فصل تابستان) مجهز شود.

مشاهده ادامه مقاله و لیست قیمت انواع کوره هوای گرم : کوره هوای گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *