دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نحوه نصب هیتر گازی

از آنجایی که بخشی از این کار شامل نصب اتصالات گاز است، در بهترین حالت، تنها می‌توانید قسمتی از این کار را بدون نصب گاز انجام دهید و برای نصب قطعات گازی، قرارداد فرعی با یک نصاب گاز مجاز ببندید. شما همچنین باید خطرات دود اگزوز را در نظر بگیرید، بنابراین نحوه و مکان نصب خروجی هوای ورودی/اگزوز بسیار مهم است.

این به هیچ وجه یک کار مبتدی نیست – شما باید در مورد ابزارها تجربه داشته باشید. اما ما شما را با کارهایی که کارگاه کاروان برای نصب هیتر گازی در وانت شما انجام می دهد آشنا خواهیم کرد.

هیتر گازی را کجا قرار دهید؟


اول از همه این است که بهترین نقطه را برای قرار دادن واحد هیتر پیدا کنید. باید نزدیک یک دیوار خارجی برای ورودی/اگزوز نصب شود (در مورد Truma، بسته به نحوه قرارگیری آن، تا فاصله 150 سانتی متری از دیوار)، و در موقعیتی که مجرای آن به راحتی آسیب نبیند.

خروجی هیتر باید به اندازه کافی به واحد هیتر نزدیک باشد تا فشار هوا (تا یک متر) کاهش نیابد. در این مورد، با یک ون اتاق خواب جلو، آشپزخانه مرکزی وسط، واحد زیر صندلی غذاخوری در جلوی نزدیک نصب شد.

نقطه ورودی/خروجی نمی تواند نزدیک یک پنجره یا داخل یک ضمیمه باشد. همچنین باید بررسی کنید که با وجود لوله کشی یا سیم کشی، سوراخی برای ورودی/خروجی ایجاد نمی کنید.

هنگامی که موارد بالا را بررسی کردید، یک سوراخ با اره حفره ای از کناره ون ایجاد می کنید. سپس مجرای ورودی/خروجی (که به عنوان یک لوله داخلی برای اگزوز و یک لوله بیرونی برای کشیدن هوا برای احتراق است) از طریق سوراخ نصب می شود و انتهای دیگر به واحد گرمکن متصل می شود.

مجرای اضافی قطع می شود، سپس کانال به صفحه نگهدارنده مجرا بسته می شود. صفحه نگهدارنده با پیچ های خودگیر به کناره ون محکم می شود و سپس صفحه فاسیا به همان روش به صفحه نگهدارنده متصل می شود.

برای جلوگیری از ورود گرد و غبار / رطوبت در جاده، یک پوشش مسافرتی به همراه واحد Truma ارائه می‌شود.

خط گاز به واحد هیتر از خط اصلی گاز زیر وانت اکنون نصب شده است (در تصویر نیست) و سپس واحد هیتر را می توان به دیوار و کف محکم کرد. قبل از انجام این کار، بررسی کنید که پیچ ها سیم کشی یا خطوط آب یا گاز را در طرف دیگر دیوار/کف سوراخ نکنند.

پوشش واحد کنترل برداشته می شود تا سیم کشی سوئیچ هیتر را بتوان به برد مدار وصل کرد. سپس درپوش تعویض می شود و واحد کنترل تا جایی که عملی است به واحد هیتر متصل می شود.

سیم کشی سوئیچ هیتر فن دار به جایی که قرار است کلید هیتر نصب شود هدایت می شود. سیم‌کشی در این مورد با کابل به چارچوب صندلی بسته می‌شود تا مانع استفاده از فضای ذخیره‌سازی زیر صندلی که توسط یک دریچه خارجی قابل دسترسی است، نباشد.

یک صفحه پوششی موجود برای اتصالات نور خارجی برای پوشاندن کابل سیم کشی روی دیوار استفاده می شود و خود سوئیچ با پیچ های خودکار در موقعیت خود محکم می شود.

بهترین موقعیت برای خروجی هیتر برای این ون در سمت پایه صندلی رو به عقب وانت در نظر گرفته شد. این اجازه می دهد تا هوای گرم به سمت اتاق خواب عقب هدایت شود، اگرچه صفحه هواگیری چرخشی امکان تنظیم جریان هوا را در صورت تمایل در جای دیگری فراهم می کند.

یک اره سوراخ برای بریدن یک دهانه در پایه صندلی برای خروجی هوا استفاده شد. سپس دریچه به سوراخ محکم شد و مجرا از واحد هیتر به خروجی هدایت شد. دو سوراخ دیگر (در تصویر نیست) در پایه صندلی بریده شد تا هوای تازه به واحد هیتر کشیده شود.

در نهایت، سیم‌کشی واحد حرارتی مستقیماً به باتری ون متصل می‌شود.

مشاهده لیست قیمت هیتر گازی در لینک روبرو : هیتر گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *