دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انواع هیتر و بخاری

هیتر گازی


این هیتر ها همانطور که از نامشان پیداست با سوخت گاز طبیعی و گاز مایع قابلیت کار دارند این هیتر ها دارای فن آکسیال بوده که هوای گرم شده توسط مشعل اتمسفریک که در زیر مبدل قرار دارد را به سمت فضا پرتاب می‌کنند و قابلیت نصب روی چهارپایه و نصب دیواری دارند.

هیتر گازی یا همان هیتر کابینتی دارای کنترل حدی روی بدنه هستند که در صورت افزایش بیش از حد دمای مبدل برای جلوگیری از خطرات احتمالی مسیر گاز را قطع میکنند در این حالت باید ترموستات توسط دست ریست شود و هیتر مجدداً قادر به کار باشد.

مبدل این هیترها از نوع استنلس استیل با تحمل دمای ۵۵۰ درجه سانتیگراد است و در دریچه رو بروی فن پره های تنظیم جهت پرتاب وجود دارد.

جعبه تقسیم برق پشت دستگاه دارای برد الکترونیکی بوده که دستورات لازم را به شیر گاز فن و پیلوت می‌دهد مجموعه پیلوت دارای سنسور اکسیژن بوده و در صورت کاهش اکسیژن فضای گاز ورودی به مشعل را قطع میکند.

هیتر تابشی برقی

این نوع هیترها که اساس کار تولید گرما در آنها همانند خورشید تابش است با ایجاد امواج مادون قرمز باعث انتقال انرژی از دستگاه به جسم شده که در آن نیاز به ماده واسطه جهت انتقال گرما نسبت و از روش انتقال حرارت تشعشعی استفاده می‌کنند.
در هیتر تابشی برقی که به دو صورت المنتی و سرامیکی در بازار موجود است انرژی برقی باعث گرم شدن المنت یا سطح سرامیکی می شود.وبا رسیدن به سطح انرژی مورد نظر و سرخ شدن سطح امواج تابشی به سمت محیط منتشر می‌شود.
این هیترها از ظرفیت 1 الی ۱۵ کیلووات و در دو نوع زمینی و سقفی موجود می باشند که مدل سقفی برای آلاچیق ویلاها، آلاچیق سفره خانه و رستوران ها، گرمایش فضای استخرهای خانگی بخصوص در مناطقی که انرژی گاز در دسترس نباشد مناسب هستند و مدل‌های زمینی برای گرمایش موضعی در مغازه ها و فروشگاهها، سرویس‌های بهداشتی و… مناسب هستند.
 

هیتر خانگی

هیتر خانگی معمولا به هیتر های کوچکتر گازی و برقی گفته می شود که ظرفیت حرارتی تا 20000 کیلوکالری بر ساعت در نوع گاز سوز و تا 4500 وات در نوع برقی دارند.

از هیتر خانگی گازی می توان برای گرمایش تا 120 متر و از هیتر برقی می توان برای گرمایش تا فضای 35 متر مربع استفاده کرد.

البته اکثر هیترهای برقی 2000 وات هستند که قابلیت گرمایش فضاهایی تا 20 متر مربع را دارند.

هیتر برقی خانگی ظرفیت های کمتری نسبت به هیتر های صنعتی دارند و علاوه بر آن اصولاً در مدل‌های فن دار صدای کمتری تولید می کنند، که محدوده دسیبل استاندارد رفاه صوتی است و همچنین از نظر ایمنی تجهیزات بیشتر و ویژه تری در مورد آنها لحاظ می‌شود.

مشاهده ادمه مقاله و لیست قیمت انواع هیتر در لینک روبرو : هیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *