دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هیتر خانگی

هیتر خانگی معمولا به هیتر های کوچکتر گازی و برقی گفته می شود که ظرفیت حرارتی تا 20000 کیلوکالری بر ساعت در نوع گاز سوز و تا 4500 وات در نوع برقی دارند.

از هیتر خانگی گازی می توان برای گرمایش تا 120 متر و از هیتر برقی می توان برای گرمایش تا فضای 35 متر مربع استفاده کرد.

البته اکثر هیترهای برقی 2000 وات هستند که قابلیت گرمایش فضاهایی تا 20 متر مربع را دارند.

هیتر خانگی ظرفیت های کمتری نسبت به هیتر های صنعتی دارند و علاوه بر آن اصولاً در مدل‌های فن دار صدای کمتری تولید می کنند، که محدوده دسیبل استاندارد رفاه صوتی است و همچنین از نظر ایمنی تجهیزات بیشتر و ویژه تری در مورد آنها لحاظ می‌شود. حال به بررسی چند نمونه از این هیتر های خانگی خواهیم پرداخت این هیتر ها را بخاری برقی هم می‌گویند.

  1. هیتر برقی بدون فن
  2. هیتر برقی فن دار
  3. رادیاتور برقی (شوفاژ برقی)

هیتر برقی بدون فن


این هیتر همان بخاری برقی است که بسیار ساده ساخته شده‌اند دارای یک بدنه فلزی هستند که در ابعاد و اندازه های مختلف مثلا ۳۰ در ۴۰ و یا ۴۰ در ۵۰ عمودی و افقی تولید می‌شود. در داخل آنها تعدادی المنت سفالی( ۲۰ ، ۲۵، ۳۰ و ۳۵ سانتی) یا المنت های شیشه ای تابشی (اینفرارد) از ۵۰۰ وات تا ۶۰۰۰ وات قرار گرفته است و توسط کلیدهای برقی روشن و خاموش می شود.
برخی از این بخاری ها برای ایمنی در زیر پایه کلید (سوئیچ فشاری) وجود دارد که در صورت افتادن هیتر جریان برق قطع شده و مانع آتش سوزی می گردد.این هیتر فن ندارد و گرمایش بصورت همرفتی و تشعشعی انجام خواهد شد.
سطح گرم کننده این هیتر بسیار دمای بالایی دارد و به لحاظ ایمنی دارای گرید پایین است.

مشاهده ادامه مقاله هیتر خانگی و انواع هیتر در لینک روبرو : هیتر خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *