دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کوره هوای گرم

کوره هوای گرم یک دستگاه مولد گرما است که عملیات احتراق و تبادل گرما از سوخت را مستقیما به سیال گرم کننده ی فضا، که هوا می باشد، انتقال می دهد. این هوای گرم شده سپس از طریق فن دستگاه و سیستم کانال به قسمت های مختلف ساختمان توزیع می شود. از این دستگاه به منظور گرمایش ساختمان ها با کاربری های مختلف استفاده می شود. در شکل زیر یک سیستم کوره هوای گرم همراه با کانال هوای رفت و برگشت به دستگاه نشان داده شده است.

اجزای اصلی کوره هوای گرم

  1. مشعل
  2. مبدل حرارتی
  3. فن (دمنده)

همچنین این دستگاه می تواند به اجزای دیگری مثل فیلتر هوا (به منظور فیلتراسیون)، و یا سیستم سرمایش (به منظور تامین سرمایش فضاها در فصل تابستان) مجهز شود.

عملکرد کوره هوای گرم

عملکرد کوره های هوای گرم به صورتی است که گاز از طریق مشعل دستگاه در درون مبدل حرارتی آن، مشعل می شود. سپس هوای مورد نظر به وسیله فن (دمنده) از روی این مبدل حرارتی عبور کرده، دمای آن افزایش پیدا کرده و از طریق سیستم کانال کشی به فضای مورد نظر انتقال می یابد.

احتراق مبدل حرارتی این دستگاه ها، معمولا از جنس چدن یا فولاد ساخته می شود.سطح بیرونی مبدل که در تماس با هوا قرار دارد، دارای فین (پره) به منظور افزایش سطح انتقال حرارت و راندمان می باشد. امروزه از مبدل های نوع فولادی به دلیل وزن کمتر و راندمان بیشتر نسبت به نوع چدنی بیشتر استفاده می شود. شکل زیر اجزای داخلی یک نمونه کوره هوای گرم را نشان می دهد.

قیمت کوره هوای گرم

مشاهده ادامه مقاله و لیست قیمت هیتر و کوره هوای گرم در لینک روبرو : کوره هوای گرم