دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

در اینجا ارزان ترین هیترهایی که در زمستان امسال کار می کنند آورده شده است

وقتی دما کاهش می یابد ، یک اتاق گرم و دنج می تواند سرمای زمستان را از بین ببرد و روحیه را شاد کند ، اما هزینه دارد. کدام هیتر بودجه شما را خراب نمی کند؟ ما فهمیدیم.

وقتی دما کاهش می یابد ، یک اتاق گرم و دنج می تواند سرمای زمستان را از بین ببرد و روحیه را شاد کند ، اما هزینه دارد. ما اعداد را جمع آوری کردیم و مشخص کردیم هزینه استفاده از هیتر برقی ، پارافینی و گازی در زمستان چقدر است

هیتر برقی


اگر برق دارید و Eskom بار کم نمی کند ، هیتر های برقی یکی از ساده ترین راه ها برای گرم کردن خانه شما هستند. هیتر می خرید ، آن را وصل می کنید و اتاق گرم می شود. همچنین تا زمانی که هیتر ها به درستی استفاده شوند ، گزینه ای امن است. هنگام خرید و استفاده از هیتر برقی باید دو هزینه را آماده کنید – هزینه بخاری و هزینه برق.

چگونه می توان هزینه برق را پرداخت کرد
برق در هر کیلووات (کیلووات) در ساعت شارژ می شود. 1 کیلووات 1000 وات است. روی بسته بندی و برچسب گذاری روی هیتر ، وات هایی که هیتر استفاده می کند را خواهید دید ، برای مثال 1500 وات.

نکته اصلی: اگر دستگاه شما فقط ولت (V) یا آمپر (A) در آن ذکر شده است ، از تولید کننده یا خرده فروش بپرسید که هیتر چند وات مصرف می کند.

وقتی می دانید که توان هیتر شما چقدر مصرف می کند ، آن را در هزینه برق و زمانی که از هیتر برای آن استفاده می کنید ضرب کنید.

در اینجا مثالی از نحوه محاسبه هزینه هیتر دیواری ، ابتدا وات و سپس هزینه 3 ساعت در روز به مدت 30 روز ارائه شده است:

کیلووات استفاده شده: تقسیم وات بر 1000

1000 4 425 = 0.425

هزینه 3 ساعت در روز به مدت 30 روز: هزینه kW * x کیلو وات ساعت x روز را چند برابر کنید

0.425 197 197.02 3 3 30 30 = 7536c یا R75.36

توجه به این نکته ضروری است:

هرچه هیتر شما از وات بیشتری استفاده کند ، هزینه برق بیشتری خواهد داشت
تنظیمات بالاتر یا گرمتر در بخاری ها معمولاً از وات بیشتری استفاده می کنند. گرم کردن بخاری شما ممکن است گرمای بیشتری به شما بدهد اما می تواند هزینه های شما را دو برابر کند
هرچه ساعت هیتر شما بیشتر باشد وات بیشتری مصرف می کند و هزینه بیشتری برای برق پرداخت خواهید کرد
هزینه استفاده از هیتر های کم مصرف کمتر است ، اما ممکن است اتاق را آنطور که دوست دارید گرم نکند
به یاد داشته باشید ، پتوهای گرم زمستانی و بطری های آب گرم کار خوبی را برای گرم نگه داشتن شما انجام می دهند. برای صرفه جویی در مصرف برق از این وسایل بیشتر و هیتر ها کمتر استفاده کنید.

بر اساس موارد فوق ، هیتر های پانل دیواری باید کمترین هزینه را داشته باشند. این هیتر ها برای گرم کردن اتاقهای 10 تا 12 متر مربع مناسب هستند. نصب آنها آسان است ، آنها را روی دیوار نصب می کنید. با این حال ، آنها از وات کم استفاده می کنند ، بنابراین گرمای آنها کمتر از یک هیتر گازی یا هیتر باتری است ، به عنوان مثال. و قابل حمل نیستند

هیتر های گازی


رایج ترین هیتر های گازی مورد استفاده در آفریقای جنوبی 3 هیتر پانلی هستند که از قوطی 9 کیلوگرمی LPG ، گاز مایع نفتی استفاده می کنند. یک هیتر گازی حدود 100 R1 و یک سیلندر گاز 9 کیلویی R650 (با گاز) هزینه دارد.

قیمت گاز توسط وزارت نیرو تعیین می شود و درست مانند بنزین ، قیمت هر ماه تغییر می کند. شما می توانید آخرین قیمت ها را در وب سایت بامین تهویه پیدا کنید. همچنین می توانید از تامین کنندگان گاز نقل قول بگیرید. ما در 13 آوریل 2021 قیمت یک کپسول گاز 9 کیلوگرمی را در R245 قیمت گذاری کردیم. همچنین ممکن است لازم باشد که سیلندر گاز خود را بردارید تا دوباره پر شود ، بنابراین ممکن است هزینه ها و زمان حمل و نقل در بر داشته باشد.

به گفته بروس ویلسون از میدگاس ، یک قوطی گاز 9 کیلویی حدود 30 ساعت دوام می آورد. بنابراین اجرای هیتر گازی با قدرت کامل 3 ساعت در روز به مدت 30 روز می تواند تقریباً 735 روپیه هزینه داشته باشد. با این حال ، بخاری های گازی در گرمایش اتاق ها بسیار کارآمد هستند و چون گرمای زیادی می دهند ، ممکن است نیازی به کار دائمی آنها با قدرت کامل نداشته باشید. بروس می گوید با گرم کردن اتاق در کمترین زمان می توانید گاز را ذخیره کنید. این امر هزینه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بخاری های پارافینی


هیتر های پارافینی می توانند اتاق ها را به طور م heatثر گرم کنند و هزینه آنها تا 400 R R ارزان است. ما بخاری های پارافینی را از R400 تا R1 000 قیمت گذاری کردیم.

مانند گاز ، هزینه پارافین روشن شده نیز هر ماه توسط وزارت انرژی تعیین می شود. هزینه 5 لیتر پارافین (تا پایان آوریل 2021) حدود 55 ریال است.

راه اندازی هیتر پارافین ارزان است ، اما خطرات ایمنی در بر دارد. اگر در اتاق نیستید هرگز بخاری پارافینی روشن نگذارید. هیتر را دور از هرگونه مواد اشتعال زا قرار دهید و در صورت واژگون شدن هیتر ، یک کپسول آتش نشانی یا پتو در این نزدیکی قرار دهید تا هر گونه شعله را خاموش کند.

نتیجه نهایی


در مقایسه هیتر های گازی و برقی ، هیتر پانل دیواری با استفاده از برق ارزان ترین هیتر است.

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید هیتر ، نیازهای خود ، اتاق ، بودجه و هزینه های انرژی خود را در نظر بگیرید. انتخاب صحیح به این معنی است که شما گرم و راحت و ایمن هستید – بدون این که بودجه خود را کاهش دهید.

مشاهده لیست قیمت انواع هیتر در لینک روبرو : هیتر