دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هیتر گرمایشی با مقاومت الکتریکی

هیتر گرمایشی گرمایش با مقاومت الکتریکی 100٪ انرژی کارآمد دارد به این معنا که تمام انرژی الکتریکی ورودی به گرما تبدیل می شود. با این حال ، بیشتر برق از ژنراتورهای ذغال سنگ ، گاز یا روغن تولید می شود که فقط حدود 30٪ از انرژی سوخت را به برق تبدیل می کنند. به دلیل تلفات تولید و انتقال برق ، گرمای الکتریکی اغلب گرانتر از گرمای تولید شده در خانه ها یا مشاغلی است که از وسایل احتراق استفاده می کنند ، مانند کوره های گاز طبیعی ، پروپان و روغن.

اگر برق تنها انتخاب باشد ، پمپ های حرارتی در بیشتر مناطق آب و هوایی ارجح هستند ، زیرا در مقایسه با گرمایش با مقاومت الکتریکی ، به راحتی مصرف برق را 50٪ کاهش می دهند. استثنا در آب و هوای خشک با دمای گرم یا مخلوط (گرم و سرد) است (این مناطق در قسمت غیر ساحلی و غیر کوهستانی کالیفرنیا وجود دارد ؛ نوک جنوبی نوادا ؛ گوشه جنوب غربی یوتا ؛ جنوب و غرب آریزونا ؛ جنوب و شرق نیومکزیکو ؛ گوشه جنوب شرقی کلرادو ؛ و غرب تگزاس). برای این اقلیم های خشک ، روزهای گرمایشی بسیار کم است که هزینه بالای گرمایش از نظر اقتصادی قابل توجه نیست.

گرمايش مقاومت الكتريكي نيز ممكن است براي افزودني در منازل مفهومي داشته باشد در صورتي كه گسترش سيستم گرمايش موجود براي تأمين گرما به محل اضافي جديد عملي نباشد.

انواع هیتر های مقاومت الکتریکی


گرمای مقاومت الکتریکی را می توان از طریق کوره های برقی متمرکز در هوای مجبور یا از طریق بخاری های هر اتاق تأمین کرد. بخاری های اتاق می توانند از هیتر های تخته ای برقی ، هیتر های دیواری برقی ، گرمای تابشی برقی یا هیتر های برقی تشکیل شوند. همچنین می توان از سیستم های ذخیره سازی حرارتی الکتریکی برای جلوگیری از گرم شدن در زمان اوج تقاضای برق استفاده کرد.

کوره های برقی


کارکرد کوره های برقی به دلیل اتلاف حرارت کانال و انرژی اضافی مورد نیاز برای توزیع هوای گرم شده در خانه شما ، گران تر از سایر سیستم های مقاومت الکتریکی است (که برای هر سیستم گرمایشی که از کانال برای توزیع استفاده می کند ، معمول است).

هوای گرم شده از طریق مجاری تأمین به سراسر خانه منتقل می شود و از طریق مجاری برگشت به کوره برمی گردد. اگر این مجاری از مناطق گرم نشده عبور کنند ، مقداری از گرمای خود را از طریق نشت هوا و همچنین تابش گرما و همرفت از سطح مجرا از دست می دهند.

دمنده ها (فن های بزرگ) در کوره های برقی هوا را روی گروهی متشکل از سه تا هفت سیم پیچ مقاومت الکتریکی منتقل می کنند که عناصر نامیده می شوند و هر یک از آنها به طور معمول پنج کیلووات هستند. عناصر گرمایشی کوره به صورت مرحله ای فعال می شوند تا از اضافه بار سیستم برق خانه جلوگیری کنند. یک ترموستات داخلی به نام کنترل کننده حد از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. اگر کنترل کننده از کار بیفتد یا فیلتر کثیفی مانع جریان هوا شود ، این کنترل کننده محدود ممکن است کوره را خاموش کند.

مانند هر کوره ای ، تمیز کردن یا تعویض فیلترهای کوره طبق توصیه سازنده ، مهم است تا سیستم بتواند در راندمان بالا باشد.

هیتر های بیس برد

هیتر برقی تخته ای بخاری های منطقه ای هستند که توسط ترموستات های واقع در هر اتاق کنترل می شوند. هیتر های بیس بورد حاوی عناصر گرمایی برقی هستند که در لوله های فلزی محصور شده اند.

این لوله ها برای کمک به انتقال گرما توسط پره های آلومینیومی احاطه شده اند ، طول محفظه هیتر پایه یا کابینت را دارند. با گرم شدن هوای داخل هیتر ، به داخل اتاق می رود و هوای خنک تری به قسمت پایین هیتر کشیده می شود. مقداری گرما نیز از لوله ، باله ها و محفظه تابش می شود.

هیتر های پایه معمولاً در زیر پنجره ها نصب می شوند. در آنجا ، افزایش هوای گرم هیتر با خنک شدن هوا از شیشه سرد پنجره مقابله می کند. بخاری های پایه به ندرت روی دیوارهای داخلی قرار دارند زیرا روش گرمایش استاندارد تأمین گرما در محیط خانه است ، جایی که بیشترین اتلاف گرما اتفاق می افتد.

هیتر های پایه باید حداقل سه چهارم اینچ (1.9 سانتی متر) بالاتر از کف یا فرش قرار بگیرند. این امر برای اجازه دادن به هوای خنک کننده روی زمین در زیر و از طریق پره های رادیاتور است تا بتوان آن را گرم کرد. هیتر نیز باید محکم به دیوار بچسبد تا از گرم شدن هوای گرم در پشت آن و ایجاد رگه های دیواره با ذرات گرد و غبار جلوگیری کند.

کیفیت هیتر های پایه به طور قابل توجهی متفاوت است. مدل های ارزان تر می توانند پر سر و صدا باشند و اغلب کنترل دما را ضعیف می کنند. به دنبال برچسب های Laboratories Underwriter’s (UL) و انجمن ملی تولید کننده برق (NEMA) باشید. ضمانت مدلهای مختلفی را که در نظر دارید مقایسه کنید.

هیتر دیواری برقی


هیتر های دیواری برقی متشکل از یک عنصر الکتریکی با بازتابنده در پشت آن برای بازتاب گرما در اتاق و معمولاً یک فن برای انتقال هوا از طریق بخاری است. معمولاً روی دیوارهای داخلی نصب می شوند زیرا نصب آنها در یک دیوار خارجی عایق کاری آن دیوار را دشوار می کند.

ذخیره انرژی حرارتی


برخی از سرویس های برق نرخ های خود را به روشی مشابه شرکت های تلفنی ساختار می دهند و در طول روز هزینه برق بیشتری و شب ها کمتر می گیرند. آنها این کار را در تلاش برای کاهش تقاضای “اوج” خود انجام می دهند.

اگر مشتری چنین برنامه ای هستید ، ممکن است بتوانید از سیستم گرمایشی که گرمای الکتریکی را در ساعات شب که نرخ پایین است ، ذخیره کند ، بهره مند شوید. این بخاری ذخیره سازی حرارتی برقی نامیده می شود و گرچه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نمی شود اما می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا می توانید از این نرخ های پایین استفاده کنید.

متداول ترین نوع هیتر برقی ذخیره گرما ، بخاری مقاومتی با عناصر محصور در سرامیک ذخیره گرما است. کوره های مرکزی دارای بلوک سرامیک نیز موجود هستند ، اگرچه به اندازه بخاری های اتاق معمول نیستند. ذخیره آب گرم گرم شده با برق در یک مخزن ذخیره عایق بندی ، یکی دیگر از گزینه های ذخیره حرارتی است.

برخی از سیستم های ذخیره سازی سعی در استفاده از زمین در زیر خانه ها برای ذخیره حرارتی گرما از کابل های مقاومت الکتریکی دارند. با این حال ، این کار به نصب دقیق و دقیق عایق در زیر صفحات بتونی و اطراف عناصر گرمایشی نیاز دارد تا تلفات عمده گرما در زمین به حداقل برسد. ذخیره سازی زمین همچنین کنترل دما در محیط داخلی را برای ترموستات دشوار می کند.

هر نوع سیستم ذخیره انرژی مقداری از دست می دهد. اگر قصد دارید یک سیستم ذخیره حرارتی برقی را دنبال کنید ، بهتر است این سیستم در فضای مطبوع منزل شما واقع شود ، به طوری که هرگونه گرمای از دست رفته از سیستم در واقع خانه شما را گرم می کند ، نه فرار به بیرون. همچنین بهتر است بدانید که گرما به چه سرعت از سیستم خارج می شود. سیستمی که بیش از حد گرما نشت می کند می تواند باعث مشکلات کنترلی مانند گرم شدن بیش از حد تصادفی خانه شما شود.

سیستمهای کنترل


انواع گرمایش مقاومت الکتریکی از طریق نوعی ترموستات کنترل می شوند. بخاری های بیس بورد اغلب از یک ترموستات ولتاژ خطی استفاده می کنند (ترموستات مستقیماً برق مورد نیاز دستگاه گرمایشی را کنترل می کند) ، در حالی که دستگاه های دیگر از ترموستات های ولتاژ پایین استفاده می کنند (ترموستات از یک رله برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می کند).

ترموستات ولتاژ خط را می توان در بخاری قرنیز تعبیه کرد ، اما در این صورت آنها اغلب دمای اتاق را به طور دقیق حس نمی کنند. بهتر است در عوض از یک ترموستات ولتاژ خط از راه دور یا ولتاژ پایین که روی یک دیوار داخلی نصب شده استفاده کنید. هر دو ترموستات ولتاژ خط و ولتاژ پایین به عنوان ترموستات قابل برنامه ریزی برای تنظیم خودکار دما در شب یا زمانی که شما در دسترس نیستید در دسترس هستند.

هیتر فن دار های پایه برای هر اتاق جداگانه گرما تأمین می کنند ، بنابراین در گرمایش منطقه ای مناسب هستند ، که شامل گرم شدن اتاق های اشغال شده در خانه شما است در حالی که اجازه می دهید فضای خالی از سکنه (مانند اتاق های خالی مهمان یا اتاق هایی که به ندرت استفاده می شود) خنک تر بماند. گرمایش منطقه می تواند بیش از 20٪ صرفه جویی در انرژی در مقایسه با گرم کردن مناطق اشغال شده و خالی از منزل شما ایجاد کند.

گرمایش منطقه وقتی بسیار موثر است که قسمت های خنک تری از خانه شما از قسمت های گرم شده عایق بندی شده باشد و به مناطق مختلف اجازه دهد به طور مستقل کار کنند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها هنوز باید قسمت های خنک خانه شما را تا حد زیادی بالاتر از یخ زدگی گرم کنند.

مشاهداه لیست قیمت انواع هیتر در لینک روبرو : هیتر