دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بخاری های قابل حمل چگونه کار می کنند؟

خواه مستعد سرد ماندن باشید یا در معرض خانه یا اداره ای باشید که به اندازه کافی گرم نباشد ، بخاری قابل حمل می تواند راه حل مناسبی برای دفع سرمای هوا باشد. با این حال ، درک هرچه بیشتر انواع بخاری های قابل حمل موجود بسیار مهم است تا بتوانید بهترین انتخاب را برای شرایط خود داشته باشید.

عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می کند کدام نوع بخاری برقی قابل حمل برای شما بهتر کار کند. در حقیقت ، بهترین گزینه شما ممکن است استفاده از ترکیبی از مدلهای مختلف برای دستیابی به حداکثر راحتی در هوای سرد باشد.

این پست ابتدا به شما کمک خواهد کرد که بخاری پرتابل دقیقاً چیست و چگونه کار می کند. همچنین در مورد انواع مختلف بخاری موجود توضیح داده خواهد شد و مشخص می شود که انواع مناسب برای شرایط خاص چیست.

بخاری برقی پرتابل چیست؟

بخاری برقی پرتابل ممکن است با چند نام متفاوت انجام شوند ، اما هدف کلی آنها تکمیل سیستم اصلی گرمایش در یک خانه یا ساختمان است. این ممکن است به دلیل خروجی ناکافی گرما ، گرمای مرکزی و یا عدم توانایی در کنترل دمای محیط لازم باشد.

این بخاری ها در اشکال ، اندازه ها و ظرفیت های مختلفی وجود دارند. انتخاب سبک مناسب برای نیازهای شما بدون استرس و نگرانی انجام می شود به شرطی که بفهمید هر نوع چگونه کار می کند و برای چه شرایطی مناسب است.

انواع مختلف بخاری های قابل حمل کدامند؟

اگر با اصطلاحات آشنا نیستید ، اصطلاحاتی مانند “منفذ” ، “احتراق” ، “همرفت” و “مادون قرمز” می تواند خرید یک بخاری قابل حمل را طاقت فرسا نشان دهد.

در حقیقت ، بخاری ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. اولی برقی است و دومی احتراق است. در بیشتر موارد ، بخاری های برقی ایمن تر و بهتر از بخاری های احتراقی هستند.

بخاری های برقی قابل حمل معمولاً با استفاده از همرفت یا مادون قرمز کار می کنند ، بنابراین اینها دو نوع مورد بررسی هستند.

بخاری های همرفت

بخاری های همرفت با کشیدن هوا از فضای اتاق روی سطح گرم شده برای گرم کردن آن و سپس هل دادن آن به عقب در فضای اتاق کار می کنند. این فرآیند دمای کلی فضا را افزایش می دهد و تا زمانی که ترموستات بخاری احساس کند به دمای مطلوب رسیده است ادامه می یابد. سپس واحد خاموش خواهد شد تا جایی که دمای محیط به یک نقطه خاص برسد ، که باعث می شود دوباره روشن شود.

مشاهده لیست قیمت بخاری برقی و هیتر در لینک روبرو : هیتر

این سبک از بخاری های قابل حمل مزایا و معایبی دارد.

طرفداران:

گرمای متوسطی را تأمین می کند

می تواند درجه حرارت یک اتاق را افزایش دهد

می تواند سطح گرمایی ثابت را حفظ کند

موارد منفی:

برای گرم شدن زمان می برد

در مناطق با عایق ضعیف بی اثر است

بخاری مادون قرمز

از این موارد بعضاً به عنوان “بخاری تابشی” یاد می شود ، اما هر دو اصطلاح معنی یکسانی دارند. آنها با تولید اشعه مادون قرمز کار می کنند ، که نوع دیگری از گرما را نسبت به همرفت ارائه می دهد. این دستگاه ها به جای گرم کردن یک فضای کامل ، گرما را به بدن یا اجسامی هدایت می کنند که مستقیماً در مسیر آنها قرار دارند. این باعث می شود که آنها از منابع شخصی حرارتی ایده آل برای دفاتر کار و گاراژ استفاده کنند ، در آنجا گرم کردن کل اتاق غیرعادی است.

همانند بخاری های همرفت ، سبک های مادون قرمز نیز دارای مزایا و معایبی هستند.

طرفداران:

ایده آل برای گرمای شخصی در محیط های اداری

کم مصرف

امن برای مناطق پرتردد

در فضاهای با عایق ضعیف مفید است

موارد منفی:

هوا را گرم نمی کند

اگر واحد رو به پنجره باشد گرما از بین می رود

برای استفاده در فضای باز مناسب نیست

بخاری های گازی

دسته دیگر بخاری های قابل حمل متشکل از مدل هایی به سبک احتراق است. این بخاری ها می توانند به صورت منفذی یا بدون منفذ باشند ، اما هر دو در خانه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. آنها از سوخت قابل اشتعال مانند نفت سفید ، پروپان یا گاز طبیعی برای گرم کردن فضا استفاده می کنند.

به ندرت توصیه می شود که از یک واحد ساخته نشده در داخل خانه استفاده کنید. بسیاری از ایالت ها این روش را برای بخاری های نفت سفید ممنوع کرده اند و چندین کشور نیز استفاده از بخاری های گاز طبیعی بدون اختلال را در داخل منع کرده اند. دلیل این امر آنست که آنها می توانند محصولات جانبی ناامن مانند مونوکسیدکربن و اکسیدهای ازت را در هوا منتشر کنند. در خارج از منزل ، این محصولات جانبی می توانند بی خطر پراکنده شوند ، اما در یک فضای بسته ، جایی برای رفتن ندارند.

واحدهای احتراقی منفذی قرار است به طور دائمی در نزدیکی دیوار یا سقف خارجی قرار گیرند تا دریچه خروجی بتواند با خیال راحت در خارج از خانه نصب شود. در حالی که آنها برای گرم کردن یک فضا بسیار کارآمد هستند ، اما می توانند عملکرد خوبی نداشته باشند. آنها همچنین به بازرسی های ایمنی منظم نیاز دارند ، بنابراین بیشتر افراد به جای آن بخاری های برقی را انتخاب می کنند.

ملاحظات ایمنی برای نصب بخاری قابل حمل

هر بخاری پرتابل همراه با دفترچه راهنمای مالک و مجموعه دستورالعمل های ایمنی خاص خود است ، اما برخی از ملاحظات کلی وجود دارد که باید صرف نظر از خرید واحدی در نظر داشته باشید.

به دنبال ویژگی های ایمنی مانند تایمرهای خاموش شدن خودکار ، سنسورهای جریان هوا یا سوئیچ های سرپیچی باشید. این عناصر به حداقل رساندن خطر سوختگی و آتش سوزی کمک می کنند.

بخاری ها هرگز نباید در نزدیکی مواد قابل اشتعال یا پارچه های آزاد مانند پتو یا پرده قرار گیرند.

واحدها همیشه باید روی سطحی صاف و یکدست و با خیال راحت و دور از کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرند.

در صورت امکان ، بخاری های پرتابل باید مستقیماً به پریز دیواری متصل شوند. با دقت دستورالعمل های سازنده را در مورد استفاده از طناب های کششی دنبال کنید زیرا در غیر این صورت منجر به آتش سوزی می شود

اگر در ایالات متحده خریداری شده ، مطمئن شوید که واحد شما دارای برچسب تأیید آزمایشگاه های Underwriters است. این معمولاً یک برچسب سفید و بزرگ است که آرم “UL” به سیم متصل شده است. این شرکتی است که استانداردهای ایمنی بخاری های برقی قابل حمل را حفظ می کند.

بخاری بخرید که فقط به اندازه فضا بزرگ یا قدرتمند باشد. بخاری بیش از حد قدرتمند می تواند مصرف برق را افزایش داده و خطری برای ایمنی هر کس در اتاق باشد.

افکار نهایی

بخاری های پرتابل می توانند راهی عالی برای تأمین گرما و راحتی بیشتر در هوای سرد باشند. در صورت استفاده صحیح ، حتی می توانند به کاهش هزینه قبض های ماهیانه برق شما کمک کنند.

تا زمانی که به یاد داشته باشید بخاری های گرمکن به عنوان منبع اصلی گرما در نظر گرفته نشده و از دستورالعمل های کلی ایمنی پیروی می کنند ، هر چقدر هم که در بیرون از هوا باشد می توانید به راحتی گرم و شاد باشید.

مشاهده لیست قیمت بخاری برقی و هیتر در لینک روبرو : هیتر