دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عناصر گرمایش در هیتر برقی چگونه کار می کنند؟

عناصر گرمایش سیم پیچهای محکم پیچیده شده در داخل کابینت هیتر برقی هستند. عناصر گرمایشی در کوره بسیار شبیه عناصر موجود در توستر یا صفحه داغ هستند و آنها تحت همان اصل اساسی مقاومت الکتریکی کار می کنند. عملکرد آنها با درک برخی از مبانی تئوری برق روشن تر می شود.
مقاومت
مقاومت اصلی ترین اصل الکتریکی است که نحوه عملکرد عناصر گرمایشی را توضیح می دهد. الکتریسیته جریان ذرات باردار الکتریکی (معروف به جریان) از طریق ماده رسانا ، در این مورد الکترون ها از طریق سیم های فلزی است.

مواد مختلف دارای خصوصیات مختلفی هستند که جریان الکتریکی را مهار می کنند. اندازه مقطع مواد نیز بر مقاومت آن تأثیر می گذارد. سیم نازک بلند مقاومت بیشتری نسبت به سیم ضخیم کوتاه دارد. گرما یک محصول جانبی از مقاومت الکتریکی است و رابطه بین گرما و مقاومت مستقیماً متناسب است. مقاومت بیشتر به معنای گرمای بیشتر است.

ساخت عناصر گرمایش هیتر برقی


عناصر گرمایش کوره هوای گرم اساساً سیمهای بلندی هستند که به سیم پیچهای محکم نصب شده در داخل کابینت هیتر برقی پیچیده می شوند. مقاومت سیم باعث ایجاد گرما به عنوان محصول جانبی می شود. سیم مورد استفاده در عناصر گرمایش الکتریکی به طور معمول نیکروم 80 است ، آلیاژ 80 درصد نیکل و 20 درصد کروم است. با مقاومت بالا و حساسیت کم به اکسیداسیون مشخص می شود. این عناصر گرمایشی می توانند در دمای بسیار بالا و بیش از 2000 درجه فارنهایت کار کنند.


عملکرد هیتر برقی


عنصر گرمایش تنها یک قسمت کوچک از سیستم گرمایش هیتر برقی خانگی است. گرمایش با ترموستات شروع می شود ، که سیگنال الکتریکی را به رله های داخل هیتر می فرستد. این رله ها به عناصر گرمایشی ولتاژ می دهند و باعث می شوند تا آنها گرما ایجاد کنند. در مرحله بعدی ، دمنده های هوای اجباری به طور خودکار شروع به انتقال هوای گرم از طریق کابینت می کنند تا در نهایت مناطق زندگی خانه گرم شود.

عیب یابی عناصر گرمایش هیتر برقی


عناصر گرمایش هیتر برقی خانگی اجزای نسبتاً ساده ای هستند. آنها یا کار می کنند یا نمی کنند. یا عنصر گرما ایجاد می کند یا هیچ کاری نمی کند. گذشت زمان ، سو abuse استفاده مکانیکی و ساخت و سازهای فرومایه از دلایل مکرر عناصر گرمایشی خراب است. عناصر  کوره هوای گرم معمولاً قابل ترمیم نیستند ، اما قابل تعویض هستند. آزمایش پیوستگی که با یک مولتی متر دیجیتال انجام می شود آسانترین راه برای تعیین نیاز یک عنصر به جایگزینی است.

مشاهده لیست قیمت هیتر برقی و کوره هوای گرم  در لینک روبرو : هیتر