دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیا می توانید از هیتر گازی در چادر استفاده کنید؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است: خیر. پاسخ طولانی: نه ، نه ، هیچ راهی ، این کار را نکن!

خیلی مفید نیست ، درسته؟ بگذارید کمی در مورد این که چرا استفاده از هیتر گازی در چادر / کاروان / پارکینگ / گاراژ / سوله / فضای بسته ایده بدی است ، توضیح دهم. اما اول ، چند واقعیت در مورد بخاری های گازی قابل حمل.

هیتر گازی از چه نوع بنزینی استفاده می کنند؟

بیشتر هیتر هایی که برای کمپینگ و استفاده در فضای باز در نظر گرفته می شوند توسط بوتان یا پروپان تأمین می شوند.

بوتان معمولاً در ظرف های كوچكی عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده در آن اجاق های قابل حمل به سبک ناهار قرار می گیرد. پروپان بیشتر با نام LPG – گاز مایع – یا گاز LP شناخته می شود و همچنین در قوطی های کوچک یا بطری های 1-9 کیلوگرمی قابل تعویض وجود دارد. بله ، نوعی که با اجاق گاز BBQ یا کمپینگ استفاده می کنید.

چه تفاوتی بین بوتان و پروپان وجود دارد؟

در میان تفاوت های دیگر ، بوتان و پروپان یکسان نمی سوزانند. بوتان تمیزتر از پروپان می سوزد و بنابراین مونوکسید کربن زیادی تولید نمی کند.

به همین دلیل است که می شنوید برخی از افراد – به ویژه سرآشپزها – از آن اجاق های ناهار در خانه استفاده می کنند. گفته شد ، این ماده مونوکسیدکربن تولید می کند بنابراین مگر اینکه تهویه هوا واقعاً خوبی در فضای خود داشته باشید ، احتمالاً بهتر است از آن در فضای داخلی استفاده نکنید. (خط رسمی ما در اینجا در Snowys از بوتان یا پروپان / LPG در داخل منزل استفاده نمی کند.)

اگر از هیتر گازی خود در فضای داخلی استفاده کنم چه اتفاقی می افتد؟

بدترین حالت شما در حالت بیهوشی قرار خواهید گرفت و در اثر خفگی خواهید مرد. بسته به غلظت هوا ، همه اینها در کمتر از 3 دقیقه اتفاق می افتد. تمرکز کم هنوز هم می تواند شما را بیمار کند – سردرد ، حالت تهوع ، سرگیجه ، افزایش ضربان قلب و تشنج همه از علائم مسمومیت با مونوکسیدکربن است.

چرا و چگونه هیتر من مونوکسید کربن تولید می کند؟

سه مورد برای روشن شدن مشعل موجود در هیتر شما لازم است – سوخت ، احتراق و اکسیژن. هرکدام از این موارد را بردارید و هیتر شما کار نمی کند و شما را سرد نگه می دارد.

هنگامی که جرقه زنی رخ داد – چه با استفاده از کلید جرقه زنی در هیتر خود یا از منبع خارجی مانند فندک – با نسبت صحیح سوخت (بوتان یا پروپان) و هوا ، یک سوختگی ایده آل ایجاد می شود. برای پروپان ، این حدود 4 قسمت پروپان و 96 قسمت هوا است (نسبت 1:24).

مونوکسیدکربن زمانی تولید می شود که احتراق کمتری از ایده آل یا ناقص داشته باشید. در مواردی که نسبت پروپان به هوا بیشتر یا کمتر از حدود 1:24 باشد.

شاید قبلاً اصطلاحات سوختگی لاغر و غنی را شنیده باشید. منظور این است که وقتی این نسبت به بیرون پرتاب می شود – مقدار کافی پروپان و هوای بیش از حد سوخت بدون چربی و پروپان زیاد و هوای کافی سوختگی غنی نیست. همه ما اتومبیلی را حس کرده ایم که “ثروتمند است”!

اگر هیتر گازی من با سوختگی ایده آل کار کند چه؟ تو پرسیدی. خوب ، ممکن است نباشد و احتمالاً نخواهد بود. از این رو ، این ماده احتمالاً مونوکسیدکربن تولید کرده و استفاده از آن در همه فضاهای با تهویه مناسب غیر ایمن خواهد بود.

در آن صورت می توانم از بخاری گازی خود استفاده کنم؟

آنها به گونه ای طراحی شده اند که در سایبان های روباز ، آلاچیق ها و فضای باز استفاده می شوند.

چگونه می توانم در یک شب سرد در چادر خودم را گرم نگه دارم؟

راه های مختلفی وجود دارد:

لباس گرم یا مواد حرارتی

جوراب های اضافی ، یک لباس زیر زنانه ، و دستکش

یک بطری آب گرم یا بطری نوشیدنی خود را پر از آب باقی مانده از فنجان های چای شبانه خود کنید

یک نوشیدنی گرم در شکم شما!

یک کیسه خواب و تشک خواب

نوازش با شخصی خاص!

چگونه هنگام اردو زدن در سرما گرم می شوید؟ برای کمک به گرم شدن در اردوگاه خود ، از انواع هیتر های قابل حمل ما بازدید کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع هیتر در لینک روبرو : هیتر